راهنمای استفاده از اسید سنج لوترون LUTRON PH-201

راهنمای استفاده از اسید سنج لوترون LUTRON PH-201

راهنمای استفاده از اسید سنج لوترون LUTRON PH-201

ph متر ،اسیدسنجLutron PH-201 با پراب مجزا بسیار کوچک بوده و براحتی بدون صرف فضای زیادی می توان آن را حمل کرد. اسید سنج و یا PH متر دستگاهی است که به منظور اندازه گیری میزان اسیدی یا قلیایی بودن مایعات بکار می رود.PH واژه‌ای است که جهت تعریف میزان یون های معادل هیدروژن موجود در محلول استفاده می شود.
اندازه گیری میزان اسیدی بودن مایعات در بسیاری از صنایع از قبیل صنایع غذایی،دارویی، صنایع کشاورزی و دامپروری ، تصفیه خانه ها ، آزمایشگاههای صنعتی و پزشکی و در سایر صنایع که اندازه گیری میزان اسید آن مورد نیاز باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

اسیدسنج مدل LUTRON PH-201 ساخت کمپانی لوترون تایوان بوده و به صورت مستقیم همراه با یکسال گارانتی تعویض و سه سال خدمات پس از فروش توسط شرکت فنی مهندسیسیانکو، همراه با قیمتی بسیار مناسب برای هموطنان عزیز عرضه میشود.

جهت دانلود فایل دیتاشیت دستگاه کلیک کنید.

 

برند : LUTRON / TAIWAN

راهنمای استفاده از اسید سنج لوترون LUTRON PH-201

راهنمای استفاده از اسید سنج لوترون LUTRON PH-201

همانطور که در عکس مشاهده میکنید نقاط مختلف دستگاه قابل مشاهده میباشد که بصورت کامل تعریف شده اند. در ادامه به بررسی طریقه اندازه گیری میزان اسیدی محلول یا ماده مورد نظر خواهیم پرداخت :

کالیبراسیون

برای انجام اندازه گیری برای اولین بار که از دستگاه استفاده میکنید ، دستگاه نیازمند کالیبراسیون میباشد ، برای کالیبره کردن بهتر است دمای محیط را در 25 درجه سانتیگراد ثابت نگه داشته ، و محلول های بافر 4.01 یا 7.01 را تهیه کرده باشید که معمولا این بافر ها بهمراه دستگاه برای کاربران ارسال میشود . در ابتدا پراب یا الکترود را به دستگاه وصل کرده ، دستگاه را روشن میکنیم ، و الکترود پراب را در یکی از محلول ها برای مثال محلول 7.01 قرار میدهیم و پیچ یا ولیوم تنظیم را میچرخانیم تا نمایشگر عدد 7.01 را نشان دهد ، سپس پراب را با محلول تمیز کننده شست و شو میدهیم و اینبار آنرا در محلول بافر 4.01 قرار میدهیم ، و دوباره پیچ یا ولیوم تنظیم را میچرخانیم تا نمایشگر عدد 4.01 را نشان دهد. اکنون دستگاه شما کالیبره شده و آماده اندازه گیری میباشد.

اندازه گیری

_بعد از کالیبره کردن ، دستگاه آماده اندازه گیری میباشد . پراب را به دستگاه وصل کنید ، دستگاه را روشن کرده و الکترود یا پراب را در محلول مورد آزمایش خود قرار دهید و عدد نمایش داده شده روی نمایشگر نشان دهنده ی میزان PH آن ماده میباشد.

امیدواریم مطالب گفته شده برای شما هموطنان عزیز مفید واقع شده باشد.

برای مشاهده دستگاه اسید سنج PH متر لوترون مدل LUTRON PH-201 اینجا را کلیک کنید.

 

با تشکر از شما

 

فنی مهندسی سیانکو

02147627010 شماره تماس با ما