مولتی متر دیجیتال و خلاصه ای از عملکرد آن !

مولتی متر دیجیتال و خلاصه ای از عملکرد آن !

مولتی متر چیست

مولتی متر وسیله است برای اندازه گیری پارامتر هایی الکتریکی از قبیل (ولتاژ ، جریان ، مقاومت ، تست دیود ، خازن سنج و….)مولتی متر ها در دنیا به دو شکل ساخته شده و قابل دسترس می باشد به صورت عقربه ای یا اصطلاحا آنالوگ و دیجیتال

مولتی متر آنالوگ

مولتی متر عقربه ای یا آنالوگ که از قدیم الایام مورد استفاده قرار میگرفته متشکل از صفحه مدرج ، عقربه نمایشگر به به دو طرف چپ و راست قابل حرکت است  و سلکتور تنظیمات می باشد.

مولتی متر چیست

مدل اولیه مولتی متر های آنالوگ

مولتی متر چیست

جهت اندازه گیری پارامترها در مولتی متر عقربه ای ابتدا باید پیچ سلکتور را بر روی مقادر پارامتر مورد نیاز اندازه گیری تنظیم نمود و پس از آن با استفاده از کابلهای رابط موجود یا پراب روی قطعه مورد نظر قرار داده و مقدار پارامتر را اندازه گیری نمود .

پتانسیومتر موجود بر روی مولتیمتر برای تنظیم صفر مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا مولتی مترهای آنالوگ یا عقربه ای برای اندازه گیری با دقت بالا در تعمیرات  الکتریکی ، تعمیر تلویزیون ،آزمایشگاه ها و …. مورد استفاده قرار می گیرد.

مولتی متر دیجیتال

مولتی متر دیجیتال، این دسته از مولتی متر ها نیز  از لحاظ شکل ظاهری شبیه مولتیمتر آنالوگ بوده با این تفاوت که بجای صفحه مدرج و عقربه موجود صفحه نمایش دیجیتال سون سگمنت جایگزین شده که اعداد را به صورت دیجیتال نمایش می دهد.

مولتی متر دیجیتال نمایندگی فروش انواع مولتی متر هیوکی فلوک و فلیر

سیر تکامل مولتی متر ها در کمپانی فلوک

مولتی متر های دیجیتال همانند مولتی متر های عقربه ای یک پیچ سلکتور وجود دارد که برای اندازه گیری پارامتر های مشخص قابل تنظیم می باشد .(البته در برخی از مولتیمتر های جدید این سلکتور حذف شده و برای دستگاه کاملا قابل تشخیص می باشد)

جهت اندازه گیری دقیق ابتدا سلکتور را روی پارامتر مورد نظر قرار داده و بعد از ان اقدام به اندازه گیری پارامتر مورد نظر می نمائیم .

در عمل از نامهای دیگری نیز برای این وسیله کاربردی استفاده می شود که این نامها از این قبیل می باشد. (آوو متر ،اهم متر ،آمپر متر ،کلمپ آمپر متر ،که تمامی آین دستگاه ها روش کارشان شبیه مولتیمتر معمولی بوده و بغیر از کلمپ آمپر متر که علاوه بر اندازه گیری پارامتر های ذکر شده توانایی اندازه گیری پارامتر جریان را بصورت القایی را دارا می باشد .

اندازه گیری جریان با مولتی متر

همانطور که میدانیم برای اندازه گیری جریان ،باید آمپر متر را به صورت سری در مدار قرار داد اما در مدارات در حال کار امکان انجام این امر وجود ندارد .زیرا باید ابتدا مدار را قطع و سپس آمپر متر را در مدار بست .

 

به همین دلیل دستگاهی تولید شده به نام کلمپ آمپر متر یا آمپر متر انبری ،آمپر متر چنگکی که توانایی اندازه گیری جریان بدون قطع بودن جریان را دارا می باشد.  به این صورت که فقط کافیست یکی از سیم های داخل مدار که مد نظر می باشد انتخاب کرده و فک کلمپ آمپر متر را دور آن قرار داد و مقدار نمایش داده شده بر روی دستگاه را قرائت نمود.

این وسیله کاربردی در صنعت برق کار را بسیار راحت نموده است .

مولتی متر انبری

مولتی متر انبری همراه با کلمپ قابل انعطاف

 

خرید بهترین مولتی متر دیجیتال و کلمپ متر

جهت خرید مولتی متر دیجیتال بایستی موارد زیادی را مدنظر قرار دهید تیم تحقیقات سیانکو جهت خرید بهترین مولتی متر دیجیتال با بودجه های مختلف راهنمای خرید آماده کرده است برای مشاهده این راهنما به لینک زیر مراجعه کنید

راهنمای خرید بهترین مولتی متر با انواع بودجه

 مولتی متر ارزان قیمت

در تهیه کلمپ آمپر متر نیز باید به نکاتی توجه نمود اینکه برای چه حدود جریانی از دستگاه میتوان استفاده نمود .نکته بعد نوع جریان AC  و یا DC (متناوب و یا مستقیم).

سایز فک کلمپ آمپرمتر

قابلیت اتصال لوازم جانبی جهت کمک در سهولت اندازه گیری ها

نوع کاربری و …

گروه صنعتی و تجاری سیانکو در تامین و توزیع انواع مولتی متر برای اکثر ارگانها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی گشور توانسته قدم کوچکی در پیشبرد اهداف علمی این مرز و بوم برداشته و خدمتگذار مردم و هم میهنان گرامی باشد .

شما میتوانید هم اکنون با کارشناسان این شرکت تماس حاصل نموده و با بیان نیاز فنی بهترین مشاوره را  از کارشناسان با تجربه ما دریافت نمائید.

لینک خرید و معرفی بهترین مولتی متر های فروشگاه سیانکو

کلمات مرتبط

مولتی متر,مولتی متر دیجیتال خاص,مولتی متر دیجیتال ,مولتی متر دیجیتال حرفه ای,مولتی متر دیجیتال قابل حمل,مولتی متر صنعتی,مولتی متر کارگاهی,مولتی متر دیجیتال ضد ضربه, TRUE RMS multimeter