چگونه فانکشن ژنراتور کار می کند؟

چگونه فانکشن ژنراتور کار می کند؟

Function Generator

 مفهوم ژنراتور:

ژنراتورها دستگاه هایی هستند که نیروی الکتریسیته و برق تولید می کنند و از قطع فعالیت های روزانه یا اختلال در عملیات کاری پیشگیری می کنند.

ژنراتور

ژنراتور ها در شکل های فیزیکی و الکتریکی برای کاربردهای مختلف در دسترس هستند. در بخش های بعدی، نگاهی به چگونگی عملکردها، اجزای اصلی فانکشن ژنراتور پرتابل و چگونگی اینکه فانکشن ژنراتور در پروتئوس به عنوان منبع ثانویه نیروی الکتریکی در کاربردهای مسکونی و صنعتی عمل می کنند خواهیم داشت.

 

چگونه فانکشن ژنراتور کار می کند؟

ژنراتور وسیله ای است که انرژی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی بعنوان خروجی تبدیل می کند. این مهم است که درک کنیم که فانکشن ژنراتور دیجیتال واقعا انرژی الکتریکی خلق نمی کند. در عوض، با استفاده از انرژی مکانیکی عرضه شده و با ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم سیم پیچ ها در مدار الکتریکی، برق را به عنوان خروجی سیستم تولید خواهد کرد. این جریان، شارژ الکتریکی جریان الکتریکی عرضه شده توسط ژنراتور است.

 

 

 مکانیسم ژنراتور راچگونه می توان با درک کار پمپ آب فهمید؟

مکانیسم ژنراتورکه باعث جریان آب می شود اما واقعا آبی ایجاد نمی کند و فقط آب جریان می یابد. کار ژنراتورهای مغناطیسی مدرن امروز بر مبنای القای الکترومغناطیس کشف شده توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۳۱ می باشد.

فارادی کشف کرد که جریان بالای بار الکتریکی می تواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است القا شود. این حرکت تفاوت ولتاژی را بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد می کند که در عوض باعث می شود بار الکتریکی جریان بیابد و جریان الکتریکی تولید شود.

 اجزای اصلی ژنراتور الکتریکی به صورت زیر تقسیم بندی می شود:

(۱) موتور

(۲) دستگاه تولید برق متناوب (آلترناتور)

(۳) سیستم سوخت

(۴) تنظیم کننده ولتاژ

(۵) سیستم سردسازی و اگزوز

(۶) سیتم روغنکاری

(۷) شارژر باطری

(۸) پنل کنترل

اجزای اصلی یک ژنراتور موتور

اجزای اصلی یک ژنراتور موتور:

موتور منبع انرژی مکانیکی ورودی به ژنراتور است . اندازه موتور بطور مستقیم متناسب با حداکثر انرژی خروجی دارد که ژنراتور می تواند تامین کند. چندین عامل وجود دارد که لازم است تا در ذهن داشته باشید تا موتور ژنراتور را ارزیابی کنید.

مواردی که تولید کننده موتور باید برای به دست آوردن کامل خصوصیات کارکرد موتور و برنامه های نگهداری مشاوره دهد شامل:

الف) نوع سوخت مصرفی- موتورهای ژنراتور با انواع مختلفی سوخت مانند دیزل، گازوییل، پروپان (در فرم گازی یا مایع)، یا گاز طبیعی موجود هستند. موتورهای کوچکتر معمولا با گازوییل کار می کنند در حالی که موتورهای بزرگتر با دیزل، پروپان مایع، پروپان گازی یا گاز طبیعی کار می کنند. بعضی موتورها می توانند همچنین هم با سوخت گازی هم با گازوییل کار کنند و در حالت کارکرد دوگانه سوز باشند.

(ب) موتورهایی با دریچه های سقفی (OHV) در برابر موتورهایی بدون OHV- موتورهای OHV از موتورهای دیگر در دریچه های ورودی و خروجی موتور متفاوت اند که در بالای سیلندر موتور قرار گرفته اند. موتورهای OHV چندین مزیت نسبت به موتورهای دیگر دارند: طراحی جمع و جور فشرده مکانیسم ساده تر عملکرد دوام راحتی کار با آن برای کاربر سر و صدای کم در طی کار میزان تولید کمتر دود البته موتورهای OHV نسبت به موتورهای دیگر گران تر هم هستند.

(ج) قالب آهنی (CIS) در سیلندر موتور- CIS لنتی در سیلندر موتور است. همین امر ساییدگی و پارگی را کاهش می دهد و دوام موتور را تضمین می کند. اکثر موتورهای OHV با CIS تجهیز شده اند اما ضروری است تا این ویژگی را در موتور ژنراتور بررسی کنید. CIS ویژگی گرانی نیست اما اگر نیاز است تا از ژنراتور برای دوره های طولانی استفاده کنید بطور ویژه ای نقش مهمی در دوام موتور بازی می کند.

 

↵ خرید فانکشن ژنراتور